reklama

Víta vás mesto Prešov-welcome to Jesus

Rozmýšľate ako pomôcť kultúre Prešovského regiónu a Slovensku vôbec... Odpoveď je predsa jednoduchá, že neviete? Predsa stačí postaviť sochu Krista. Samozrejme čím väčšia, tým väčšia pomoc. Žeby Vás to nenapadlo? Priznám sa ani mňa. Večná vďaka preto prezieravému mysleniu a originalite pánov Pavla Hagyariho a Martina Palu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)
Obrázok blogu

Už to mám pred očami, vchádzam si pomaly autom do metropolky môjho rodného regiónu, stiahnem okno, privriem oči a zhlboka sa nadýchnem. Odrazu mi kyslík zmrzne v pľúcach , z úst mi vyletí:,,óóó...ježiš!´´Privreté oči naberú výraz vyplašeného svišťa potom čo zistím, že moje auto splynulo v jedno so zelenou fabiou predo mnou. Našťastie kým sa tento katastrofický osud môjho, pardon otcovho auta vyplní snáď si ešte chvíľku radosti z neho užijem, keďže podľa veštby proroka Palu by sa mal monumentálny Ježiško týčiť nad Prešovom od roku 2010. Prešov mám rád, najme kvôli jednému faktu, a to že ak zaregistrujem dobré divadelné predstavenie trielim práve doň. Keďže Prešov je pre mňa najdostupnejšia alternatíva kultúrneho vyžitia, samozrejme čo sa týka divadla. Od roku 2010, teda ak to všetko klapne, ako hovorí pán Pala sa spektrum možností ako sa v Prešove kultúrne vyžiť značne rozrastie. Aby som bol konkrétny rozrastie sa o 33 metrov železobetónu. Určite sa prídem pozrieť, som naozaj zvedavý ako pohľad na 33 metrového železobetónového Ježiša Krista napomôže môjmu duchovnému rastu a kultúrnemu rozvoju.No dobre, aby som tým dvom voľnomyšlienkárom už toľko nekrivdil je pravda, že možno stúpne hladina cestovného ruchu. Niet sa čomu čudovať, že práve slovná hračka,,cestovný ruch´´je pre nich slovným argumentom a podotýkam aj ,,logickým´´ argumentom ako zdôvodniť opodstatnenie tejto ich odvážnej inovatívnej myšlienky. Závidím im ich selský rozum, veď prečo nie...však? Keď to funguje v Brazílii a Portugalsku, kde je cestovných ruch najzurkotavejším potôčikom finančných zdrojov prichádzajúcich do štátnych pokladničiek. Už len v strachu dúfam, že nebudú chcieť od týchto dvoch južanov okukať aj iné ekonomické ,,trendy´´. To by potom museli páni architekti pozmeniť podobu sochy na Krista zalamujúceho rukami.Beztak asi nemám mať z čoho obavy, veď pán Hagyari ako nás ubezpečil chce tento monumentálny gýč financovať zo súkromných zdrojov a nadačných fondov. Čo v preklade znamená, asi toľko, že súkromné zdroje predstavujú vytunelované peniaze mestského rozpočtu a nadačné fondy pozostávajú pravdepodobne z príspevkov zvončekových pokladničiek usilovne vyzbieraných počas svätej omše v kostoloch. Znova bez jasného záveru, či už sa náš prešovský mesiáš bude týčiť vo svojej železobetónovej monumentálnosti, lákať turistov a pútať celosvetovú pozornosť(len dúfam, že nie výsmech), hlavne si želám nech sú všetci spokojní. Ľudia stojaci za projektom dostanú svoju plácu, pobožné babky nový svätostánok na rozjímanie duší, primátor preferencie, a cirkev 33 metrový bilboard. Nonsenz, nie...verím, že prešovskému primátorovi sa ho podarí premeniť v realitu, a na pár neprajníkov tejto myšlienke medzi ktorými som aj ja, sa do roku 2010 už rozhodne zabudne, prinajhoršom nás môžu zaliať do toho železobetónu Amen =D Už len perlička, celý tento projekt je podľa slov iniciátorov ,,zhmotnením viery´´.Tak toto je už naozaj garanciou, že Prešov bude mestský unikát. Odporúčam už len do Prešova taktiež presídliť pápeža. =DDD Na úplný záver podotýkam, že som človek veriaci v Boha. Pre mňa však slovíčko cirkev nieje synonymom slovíčka Boh.

Martin Fedorčák

Martin Fedorčák

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som také ľudské zrkadlo, ktoré sa oneskoruje...mojím osudom je chápať veci neskoro. Dnes vravím čo som mal vravieť včera, smejem sa a plačem až v druhý deň... Zoznam autorových rubrík:  PrózaTexty piesníSúkromné duševné excesyPoézia

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu